۱۴۰۱.۰۶.۰۲

نخستین جلسه هم‌اندیشی و همفکری کمیته‌های مختلف سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، روز گذشته مصادف با یک شهریور ماه 1401 اولین جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی کمیته‌های مختلف نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» با حضور رییس حوزه هنری استان و جمعی از شاعران استان برگزار شد و طی این مراسم موضوعات مربوط به چگونگی برگزاری بهتر این سوگواره مطرح و به بحث گذاشته شد.

امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان درباره برگزاری نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در زنجان، اظهار کرد: حوزه هنری استان بعد از تدوین سند زیست‌بوم استان و نقشه تحول حوزه هنری زنجان و تعیین چشم‌انداز زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشوراییف از همین رو اولویت حوزه هنری استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تولید آثار هنری مضامین عاشورایی است.

به گفته او، حوزه هنری استان سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» را با توجه به محبت و علاقه بی‌دریغ مردم استان به خاندان اهل‌بیت (ع) و بهره‌مندی معنوی استان از عنوان «پایتخت شور و شعور حسینی» و نام‌گذاری روز هشتم محرم به «یوم العباس» در راستای عرض ارادت هنرمندان عاشورایی به علمدار کربلا و پرداختن به ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان از جمله بصیرت، وفاداری، شجاعت و جلوه‌های توحیدی حضرت برگزار می‌کند.

دبیر سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» با بیان اینکه سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در پاییز امسال برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند در همه قالب‌های شعری تا ۵ مهرماه آثار خود را ارسال کنند. همچنین فراخوان این سوگواره در صفحات مجازی حوزه هنری استان منتشر شده‌ است.

گفتنی است که در این جلسه اعضای هر کمیته و وظایف محول شده به آنها مشخص شد و در طی حکمی از سوی رییس حوزه هنری به آنها ابلاغ گشت. شایان ذکر است، متقاضیان برای شرکت در این دوره از سوگواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 5 مهر ماه 1401 از طریق شماره واتساپ  09331819767 به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند، همچنین آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» پاییز 1401 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha