۱۴۰۱.۰۶.۰۲

پیکره کشی به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک و بر اساس وقایع دهه ۱۳۲۰ این روزها در سالن سینمای مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان آثار نمایشی است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سعید نوروزی کارشناس هنرهای نمایشی حوزه هنری و مدیر تولید این اثر با اشاره به اجرای نمایش «پیکره کُشی» در مجموعه تئاتر شهر عنوان کرد، اجرای این نمایش از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از30 مرداد لغایت 8 شهریور در سالن سینمای مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه به روی صحنه است.

نوروزی گفت: داستان این اثر فاخر بر اساس وقایع پس از جنگ جهانی دوم در ایران و با قحطی و مرگ سراسری توسط توطئه استعمارگران انگلیسی رقم می‌خورد و این قحطی و مرگ‌ومیر به کرمانشاه نیز وارد می شود.

نوروزی در ادامه افزود: در داستان نمایش با خیانت والی کرمانشاه و گمارده‌هایش، توطئه‌ای دیگر برای نابودی هویت و شادابی جوانان شهر شکل می‌گیرد. انگلیسی‌ها در آن زمان جوانان را به اعتیاد مبتلا می‌کردند و درازای تحویل سوخته تریاک، مبلغی  به آن‌ها پرداخت می‌کردند.

وی عنوان کرد: جوانان کرمانشاهی در دهه ۱۳۲۰ ازآنجاکه در آن زمان به دنبال رفع گرسنگی بودند تا از فقر و قحطی تلف نشوند، غافل از آن بودند که در دام اعتیاد می‌افتند و نیرو، جوانی و هویتشان از بین می‌رود. پهلوانان و مذهبیون کرمانشاه، این توطئه را برملا می‌کنند و درصدد خنثی کردن آن، به جنگ با استعمار می پرازند.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایش پیکره کشی اثری اجتماعی است و بر اساس تحقیق و بررسی‌های انجام‌شده و همچنین با اکتفا به تحقیقات میدانی به‌عمل‌آمده به نمایشنامه تبدیل‌شده است و وقایع این نمایش هم‌ زمان با ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان اتفاق افتاده است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 25 نفر در نقش های اصلی و فرعی این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و بیش از 15 نفر هم به‌عنوان عوامل فنی، موسیقی و تولید، حضور و مشارکت دارند.

نمایش پیکره کشی به نویسندگی و کارگردانی هواس پلوک نویسنده، بازیگر، طراح و کارگردان پیشکسوت کرمانشاهی است که تولید و اجرای نمایش‌های داخداران، چریکه واران، کتیبه‌ها، گورسنگی، رزم گرزه موش، در میانه‌ی میدان نبرد، بازی زاکان و... را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha