۱۴۰۱.۰۶.۰۲

فراخوان نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» با موضوع حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا 5 مهر ماه 1401 است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری زنجان به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های هنری در عرصه شعر با اولویتِ مزیت‌های بومی استان و بهره‌مندی از آثار شاعران ملی و استانی متن فراخوان نخستین سوگواره ملی شعر را با عنوان«خورشید ضمیران» منتشر نمود.

لذا شاعران علاقمند به شرکت در سوگواره می‌توانند جهت ارسال آثار خود بر اساس شرایط اعلام شده تا تاریخ 5 مهر ماه 1401 اقدام کنند.

عنوان نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر ترکید بر آیینه ی خورشید ضمیران» است و با توجه به ارادت خاص شهروندان استان به خاندان اهل بیت و ائمه اطهار(ع) و بهره‌مندی معنوی استان از عنوان «پایتخت شور و شعور حسینی» و نامگذاری روز هشتم محرم به «یوم العباس»؛ موضوع سوگواره منتصب به حضرت ابوالفضل(ع) و پرداختن به ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان از جمله «شجاعت، وفاداری، بصیرت، توحید و مقام حضرت بر اساس مقاتل معتبر شیعی» است که با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هنری استان؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی زنجان و ... برگزار می‌شود.

در مقررات عمومی نخستین سوگواره ملی عنوان شده است که شاعران علاقمند می‌توانند حداکثر با سه اثر در تمامی قالب‌های شعر فارسی در این سوگواره مشارکت داشته باشند، همچنین آثار ارسالی بایستی در فضای word و همراه با ذکر مشخصات «نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نام شهر» ارسال گردد، که پس از ارزیابی آثار، از نفرات برگزیده در سه سطح با اهدای جوایز نقدی، تندیس و لوح سپاس تجلیل خواهد شد.

متقاضیان برای شرکت در این دوره از سوگواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 5 مهر ماه 1401 از طریق شماره واتساپ 09331819767 به دبیرخانه سوگواره ارسال نمایند، همچنین آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر «خورشید ضمیران» پاییز 1401 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha