۱۴۰۱.۰۵.۲۴

حوزه هنری کودک و نوجوان که با برپایی رویدادهایی در زمینه استاپ موشن فعالیت‌های مهم و جریان سازی را پشت سر گذاشته است با دعوت از فعالان این رشته برای رشد و توسعه آن به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان برنامه ریزی می‌کند.

حوزه هنری کودک و نوجوان که با برپایی رویدادهایی در زمینه استاپ موشن فعالیت‌های مهم و جریان سازی را پشت سر گذاشته است با دعوت از فعالان این رشته برای رشد و توسعه آن به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان برنامه ریزی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، اولین دورهمی فعالان استاپ موشن که کارگاه تجربه نگاری استاپ موشن بود با حضور فعالان این حوزه و محوریت تولید برای گروه سنی کودک و نوجوان عصر روز گذشته یکشنبه 23 مرداد ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

محسن مشرقی تهیه کننده استاپ موشن که به‌عنوان مجری کارشناس در این برنامه حضور داشت هدف از برپایی این کارگاه را آغاز رویدادهای تازه ای در حوزه هنری در زمینه تولیدات استاپ موشن برای کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: امیداواریم تا با ارائه تجربیات و همفکری شما دوستان پیشکسوت و جوان فعال استاپ موشن، رویدادها و گام های مهمی در این رشته رقم بزنیم و برداریم. وی ادامه داد: گسترش ارتباطات میان تولیدکنندگان استاپ موشن کودک و نوجوان یکی از ضروریات است چرا که منجر به همکاری های مشترک، افزایش سطح کیفی و کمی آثار و همچنین ارتقا دامنه مخاطب می‌شود.

*بدون سفارش اثری تولید نکردم و نمی‌کنم

مهدی خرمیان از استودیو خاک که یکی از باتجربه ترین های استاپ موشن کودک و نوجوان کشور است در ادامه این برنامه با اشاره به تجربیات همراه با آزمون و خطای بسیار خود گفت: ما از نگاتیو شروع کردیم و مجبور بودیم فریم به فریم عکاسی کنیم و با روندی سخت به نتیجه برسیم تا اینکه با معجزه دوربین دیجیتال روبرو شدیم. خرمیان افزود: بعدها با آزمون و خطا اولین انیمیشن خود را در سال 66 ساختم و رفته رفته و هم اکنون به استاپ موشن رسیدم. وی ادامه داد: استاپ موشن کار سخت و طاقت فرسایی است و محصول گران قیمتی است که برای تولید اثر در این رشته به پشتیبانی مالی نیاز داریم تا توفیقات مهمی حاصل شود. حلقه گمشده انیمیشن ایران بازاریابی آن است در حالی که تولیدات خوبی دارد و به توان کیفی مناسبی رسیده است. خرمیان آینده استاپ موشن ایران را وابسته به اقتصاد آن دانست و درآمد زایی از آن را وابسته به رشد و توسعه این زمینه عنوان کرد و افزود: استاپ موشن متوقف نخواهد شد و جوانان باانگیزه این رشته در ایران موفقیت‌های بسیاری را در حال خلق کردن هستند که روز به روز شکوفا تر خواهد شد اما همچنان به حمایت نیازمند است. وی افزود: سالهای ابتدایی کار رقیب چندانی نداشتم و درآمد خوبی داشتم و در جشنوارهای گوناگون بین‌المللی شرکت می‌کردم اما در حال حاضر با توجه به گسترش امکانات و دانش رقبای بسیاری داریم که کار را سخت می‌کند. خرمیان ادامه داد: هیچ اثری را بدون سفارش نساختم و به جوانان هم توصیه می‌کنم بدون سفارش کار نکنند هر چند با توجه به رقبای بسیار امروز سفارش گرفتن کار سختی است. بهتر است یک نمونه کار خوب کوتاه برای جلب رضایت شفارش دهنده بسازید تا هنگام مصاحبه کاری تنها برای نشان دادن توانایی هایتان ارائه دهید.

*پشتیبانی مالی در تولید استاپ موشن بسیار مهم است

حمید محمدی یکی دیگر از تولید کنندگان استاپ موشن که کار خود را با استودیو خاک آغاز کرد نیز در این برنامه گفت: از سال 76 در خدمت آقای خرمیان بودیم و هم اکنون نیز در این زمینه فعالیت داریم. وی در مورد ساخت پروژه «گذشته» گفت: پنج سال تولید این اثر طول کشید چرا که توان مالی حضور یک تیم بزرگ نداشتیم و مجبور بودیم بسیاری از کارها را خودمان با یک تیم چند نفره جمع و جور انجام دهیم. همچنین آزمون و خطا هم سرعت کار را کم می‌کرد.

*ایده خوب موجب پویایی و جذابیت استاپ موشن می‌شود

مسعود شریفی از تولید کنندگان جوان استاپ موشن و از گروه استارت آپ آراستاپ موشن کشور نیز در این کارگاه در بیان تجربیات خود گفت: استارت آپی را در زمینه استاپ موشن راه اندازی کردیم که کار تولید استاپ موشن تبلیغاتی، آموزشی، مشاوره و فروشگاه استاپ موشن را در همین رشته ارائه می‌کند. وی افزود: همچنین رویدادهای آموزشی داریم که بیشتر برای دانش آموزان برگزار می‌شود. شریفی با پخش یکی از تولیداتش گفت: تولیداتی که تا کنون داشته ایم نشان می‌دهد که ایده بسیار در موفقیت و جذابیت اثر کارساز و مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha