۱۴۰۱.۰۴.۲۸

کلاس‌های هنری و کارگاه‌های تابستانی حوزه هنری استان زنجان همزمان با آیین افتتاح ساختمان هنرمند «شهید ابراهیم اصغری» آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهید ابراهیم اصغری و جمعی از اساتید و هنرمندان در حوزه هنری استان برگزار شد، امیرنعمتی، رییس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه بهانه این گردهمایی آغاز کلاس‌های هنری و افتتاح ساختمان فرهنگی و آموزشی شهید ابراهیم اصغری است، گفت: شهید ابراهیم اصغری یکی از هنرمندان فرهیخته استان بوده است و چه اسمی زیبنده‌تر از نام ایشان که بر روی ساختمان هنری مزین شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان فراز و نشیبهای بسیاری که حوزه هنری در زمینه ساختمان اداری و هنری خود سپری کرده بود، اظهار کرد:  سالیان سال است که متاسفانه حوزه هنری فاقد مکانی در خور هنرمندان استان است و در این دوره تلاش مسئولین در جهت ایجاد مکانی در خور و شایسته هنرمندان استان است که امید است بتوانیم این امر را محقق کنیم، تا مکانی برای فعالیتهای هنری هنرمندان و کلاسهای هنری آنها باشد.

این مسئول با اشاره به تبیین سند تحولی حوزه هنری استان، چشم‌انداز نقشه تحول استان را پرچمدار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به هنر عاشورایی از زوایای گوناگون از موضوعات اولویت‌دار برای ادامه راه فعالیت‌های هنری حوزه هنری انتخاب و تبیین یافته است.

وی ادامه داد: در موضوع هنر انقلاب توجه به دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری هنر در مقابل بسیاری از مسائل و آرمان‌ها، اعتقادات، مطالبات و باورهای اعتقادی، ایمانی و درونی جامعه حائز اهمیت است. یکی از اقتضائات هنر انقلاب این است که مسائل و مضامین خود را از جامعه و از بطن مردم گرفته و آن را برای مردم و با همراهی مردم تبیین، ترویج و ارائه کند.

نعمتی با بیان اینکه در هنر انقلاب ما با سه مؤلفه مهم بوم‌گرایی، مردم‌محوری و مسئله‌مندی مواجه هستیم، افزود: در دوره تحولی و رویکرد جدید در حوزه هنری اقدام به تدوین نقشه تحولی حوزه هنری مبتنی بر زیست‌بوم استان شده‌ که نزدیک به ۹ ماه توسط کارگروه تحول استانی با همکاری کارگروه تحول ستادی زیست‌بوم و سند تحول با تحلیل و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، مسائل و چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی اقتصادی استان در ابعاد مختلف بررسی شده‌ است. وی در ادامه به تشریح و تبیین ابعاد مختلف راهبردها و اهداف نقشه تحولی حوزه هنری استان پرداخت.

در ادامه حسین محمدی، از غواصان دفاع مقدس و مشاور امور ایثارگران شهرداری زنجان نیز با اشاره به اینکه شهید ابراهیم اصغری یکی از سیاسیون انقلابی و معلمان و پیشکسوتان عرصه هنر بود، اظهار کرد: ابراهیم اصغری یکی از هنرمندان چند بعدی استان بودند که در شاخه‌های مختلف ورزشی و هنری فعالیت داشتند ایشان در جنگ نیزخدمات درخشانی داشتند و به عنوان یکی فرماندهان وسر تیم عملیات فعالیت داشتند.

در پایان این آیین افتتاح برخی از هنرمندان پیشکشوت به بیان نقطه نظرات خود در مورد فعالیت حوزه هنری در این چند سال پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha