۱۳۹۹.۰۹.۲۹

پیش کنگره بزرگداشت شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور با رونمایی از مجموعه شعر «ملت شهادت» و تابلوی نقاشی «مشق عشق» و با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، روز پنجشنبه 27 آذرماه، پیش کنگره بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شمال کشور با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساری برگزار شد.

در این برنامه که با رعایت موازین بهداشتی صورت گرفت، آیت‌الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و خانواده شهدای مدافع حرم شمال کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مصلی مرکز استان گرد هم آمدند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن با تعرض به خاک کشورهای اسلامی اعلام می‌کند که ما میزان پیشرفت شما را تعیین می‌کنیم، در حالی که این آرزوی دشمنان اسلام به دلیل وجود شهدای شما محقق نمی‌شود. جوانان سرزمین‌های اسلامی این خواب‌های شیطانی دشمنان را باطل می‌کنند، سینه‌های ‌ستبر شهید سلیمانی‌ها اجازه نمی‌دهد این تیرهای بلا به مردم برخورد کند.

سردار سلامی اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز در این لحظه‌های سرشار از روحانیت و معنویت در این فضای مطهر و در این مجلس نورانی که به قدوم مبارک خانواده‌های شهدای عزیزمان مزین شده است و با حضور معنوی شهیدان بزرگمان زینت یافته است، افتخار و شرف توفیق یافتم و به پابوس این خانواده‌های عزیز و صبور نائل شدم.

از بخش‌های ویژه این بزرگداشت اجرای زنده خلق تابلو نقاشی‌خط «مشق عشق» با تکنیک رنگ روغن توسط «نصرت الله نوریان» بود که مورد توجه حضار و مهمانان قرار گرفت.

همچنین مجموعه شعر «ملت شهادت» گردآوری «میثم رنجبر» (در سه بخش موضوعی سردار سلیمانی، شهدای مدافع حرم و شهدای غواص) به عنوان تولید حوزه هنری مازندران و تنها نماینده تولیدات هنری استان در این محفل با حضور سردار سلامی و محمدی لایینی نمایند ولی فقیه در مازندران رونمایی شد.

شایان ذکر است که حوزه هنری مازندران علاوه بر دو اثر یاد شده، یک قطعه موسیقایی بومی (فرمانده دوران)، سرود (سردار دل‌ها)، موشن‌گرافی (حاج قاسم) و سری پوسترهای (شهید سلیمانی) را به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی تولید کرده است که به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha