۱۴۰۳.۰۲.۰۵

شصتمین دوسالانه هنر ونیز به صورت رسمی آغاز به کار کرد و ایران با آثاری از هنرمندان حوزه هنری حول محور حمایت از کودکان مظلوم غزه در این رویداد حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، شصتمین دوره بینال ونیز از ۲۱ آوریل با شعار «خارجی‌ها همه‌جا» آغاز شده و ایران برای نهمین بار در این رویداد هنری جهانی شرکت کرده است.️ در این دوره، پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران، با عنوان «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند» به نمایش آثار هنرمندانی چون مصطفی گودرزی، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، عبدالحمید قدیریان و غلامعلی طاهری می‌پردازد که هر پنج اثر در زمستان ۱۴۰۲ با موضوع کودکان شهید غزه شکل گرفته و آخرین اثر این هنرمندان محسوب می‌شوند. عنوان هر کدام از آثار نیز بر مبنای اشعاری از محمود درویش شاعر مشهور جهان برگزیده شده است.

️ در بخشی از توضیحات کاتالوگ پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران که با مشارکت حوزه هنری و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده، آمده است:

«بازنمایی عنصر ناب هنری، یکی از سه موضوعی است که «کاندینسکی» لازمه شکل‌گیری هر اثر هنری می‌داند. این نقاش و نظریه‌پرداز هنر، شرط دیگر را چنین می‌داند که هنرمند، فرزند زمانه خودش باشد و اثر او بازتاب کاملی از تجربه‌هایش را منعکس کند. دارا بودن بیان و سبک فردی، سومین خصوصیت اثر هنری از دیدگاه وی است. سه ویژگی مهمی که در آثار هنرمندان ایرانی حاضر در این دوره، نمایان است تا تصویری از «والایی» را به کودکان غزه تقدیم و به آیندگان منتقل کند.»

راه‌اندازی سایت پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران 

سایت غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در بینال هنر ونیز 2024، به نشانی www.venicebiennale.ir  به تازگی راه‌اندازی شده است.

آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز/ سایت پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد

در این سایت که به زبان بین‌المللی ارائه شده، هنرمندان حاضر در غرفه (پاویون) کشورمان به همراه آثارشان معرفی شده‌اند️. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در این مراسم نیز در آن قابل مشاهده است.️ ضمن اینکه در بخش کاتالوگ موجود در سایت، مشخصات هنرمندان و آثارشان به زبان فارسی نیز آورده شده است.️ گزارش‌های این سایت که با مشارکت حوزه هنری و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد راه اندازی شده، به مرور به‌روزرسانی خواهد شد و پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، اطلاعات و عکس‌های تکمیلی روی آن قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha