۱۴۰۳.۰۲.۰۵

محسن مومنی شریف در سالروز درگذشت زنده‌یاد امیرحسین فردی گفت: آنچه زنده‌یاد فردی را از نویسندگان دیگر متمایز می‌کرد اصالت در شخصیت‌ها و بن‌مایه‌های دینی داستان‌های این نویسنده بود.

محسن مومنی شریف در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، یاد و خاطر استادامیرحسین فردی را زنده کرد و گفت: او یک نویسنده توانمند و قوی و صاحب سبک بود به طوری که وقتی نوشته‌ای از او خواننده کتابخوان و حرفه‌ای می‌بیند حتی اسمش هم نباشد می‌فهمد این اثر برای آقای فردی است.

وی اظهار کرد: آقای فردی در توصیفاتشان استفاده خوبی از طبیعت می‌کرد. شخصیت‌های داستان‌هایش دارای اصالت بود و بن‌مایه‌های دینی از ویژگی‌های آثارش به شمار می‌رود و همه این موارد وی را به عنوان یک نویسنده صاحب سبک متمایز می‌کرد.

مومنی شریف با تاکید بر اینکه زنده‌یاد فردی تعداد زیادی شاگرد پرورش داده بود به ویژگی‌های مدیریتی وی اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های مدیریتی بیش از ۲۰ سال در «کیهان بچه‌ها» برای کودکان این مملکت زمان گذاشت و آنها را با ادبیات آشنا کرد.

وی بر اساس شناختی که به واسطه حضور در حوزه هنری از امیرحسین فردی کسب کرده بود یادآور شد: در حوزه هنری در خدمت زنده‌یاد فردی بودم و وی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی بود. شخصیت منظم با برنامه و اصیلی داشت و به کاری که می‌کرد اعتقاد داشت. اگر به کاری اعتقاد نداشت آن را انجام نمی‌داد.

مومنی شریف با اشاره به اینکه امیرحسین فردی اعتقاد عمیقی به انقلاب اسلامی داشت تاکید کرد: او نامردی به انقلاب اسلامی را بر نمی‌تافت. اینکه کسانی که از انقلاب نام گرفته‌اند حالا بر حسب وزش باد بیایند حرف نامربوط بزنند کنار نمی‌آمد. با اینکه شخصیتی فوق‌العاده اخلاقی بود اما جایی که می‌دید کسی نسبت به انقلاب اسلامی بی‌انصافی می‌کند، دوستی و رفاقت را نادیده می‌گرفت و تذکر می‌داد.

وی ادامه داد: زنده‌یاد امیرحسین فردی، افراد با دیدگاه‌های مختلف را دور هم جمع می‌کرد. در «کیهان» تیم فوتبالی داشت که افراد از احمد غلامی سردبیر روزنامه «شرق» تا آقای صفارهرندی که سردبیر وقت «کیهان» بودند در آن بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha