۱۴۰۳.۰۲.۰۵

راضیه تجار یکی از مهمترین ویژگی‌های رفتاری امیرحسین فردی را چهره بشاش، نگاه پدرانه و افتادگی و تواضعی وی دانست که باعث شد تا نوقلمان و نویسندگان شناخته شده جذب وی شوند.

راضیه تجار در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی به آشنایی دیرینه‌ای که در حوزه هنری با امیرحسین فردی پیدا کرده اشاره کرد. او سخنانش درباره این نویسنده را از سالهای دوری که مرحوم فردی در حوزه هنری حضور داشته آغاز کرد و در ادامه به ویژگی‌هایی اشاره کرد که فردی را هنرمندی ممتاز و متمایز از دیگران می‌کرد.

تجار درباره مرحوم فردی می‌گوید: «من با امیرحسین فردی همکاری نداشتم ولی چهره بشاش، نگاه پدرانه و افتادگی و تواضعی که وی داشت باعث می‌شد افراد متعدد از جمله نوقلمان و نویسندگان شناخته شده، جذب وی شوند. با توجه به شخصیت خاص و کاریزمای مرحوم فردی، او توانست نویسندگان نوقلم و پیشکسوت‌تر را دور هم جمع کند. او دغدغه ادبیات و ادبیات انقلاب را داشت. فردی بسیار متعهد و خوش‌برخورد بود و در حوزه کودک و نوجوان پایگاهی را در مجله «کیهان بچه‌ها» ایجاد کرد که تاثیر زیادی در تربیت نویسندگان داشت. البته فعالیت او صرفا به حوزه کودک محدود نمی‌شود و مرحوم فردی در حوزه ادبیات بزرگسال هم دوستانی داشت که همچون خودش دغدغه ورود نسل جدید به حوزه ادبیات را داشتند.»

امیرحسین فردی با نگاه پدرانه و تواضع نویسندگان را جذب می‌کرد

راضیه تجار آنچه در کارنامه فعالیت‌های زنده‌یاد فردی می‌درخشد را توجه و تاکید وی بر ادبیات انقلاب دانست که ایجاد کننده شرایطی بود تا نویسندگان بجای اینکه فقط به ادبیات دفاع مقدس بپردازند به ادبیات انقلاب هم توجه کنند.

او درباره این نگاه امیرحسین فردی می‌افزاید: «اگرچه ادبیات دفاع مقدس هم جدای از انقلاب نیست اما نگاه امیرحسین فردی باعث توجه به حوادثی شد که مختص انقلاب است. این نوع نگاه باعث شد جشنواره‌ ادبیات انقلاب در حوزه هنری پایه‌گذاری شود و ادامه پیدا کند.»

تجار با اشاره بر اینکه عملکرد زنده‌یاد فردی گویای دغدغه‌های وی است بر نگاه پدرانه این نویسنده تاکید کرد و یادآور شد: در «کیهان بچه‌ها» تیم فوتبالی راه‌اندازی کرد که تعامل و خاطرات شیرینی را برای نویسندگان برجای گذاشته در زمانی هم که در مسجد «جوادالائمه» فعالیت میکرد عده‌ای را به مسجد آورد که بعدها از نویسندگان بسیار خوبی شدند. او عضو انجمن قلم ایران بود و چند دوره در هیات مدیره همکاری داشت و در دفتر آفرینش های ادبی و کارگاه رمان فعالیت کرد. اوهم دست به خلق اثر می‌زد و هم ارتباط و مرادوات خوبی با نویسندگان و علاقه‌مندان داشت.»

تجار در پایان سخنانش کتاب «اسماعیل» امیرحسین فردی که حائز رتبه در جشنواره شهید غنیپور شده است را به عنوان یکی از آثار ماندگار این نویسنده معرفی کرد و سپس خوش‌اخلاقی وتعهد امیرحسین فردی را از صفت‌هایی دانست که برای افراد بعد از وی خاطره‌ساز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha