۱۳۹۹.۰۶.۲۴

ه گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینما در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: همه هنرمندان به عنوان مسلمان از این اهانت غمگین بوده و به خشم آمده‌اند، اما متأسفانه اقدامات منفعلانه راه به جایی نبرده و بدون حمایت تأثیری نخواهد داشت. قطعاً هنر، ابزاری برای پایبندی به اعتقادات یک کشور و پاسخی به تهاجمات فرهنگی دشمنان اسلام است؛ پس نیاز به حمایتی بیش از این دارد.

وی ادامه داد: حوزه هنری در صف حق مقدم تولید آثار در حوزه انقلاب فرهنگی بوده و در رسالت خود جزئی از سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود، چرا که موجودیت این نهاد اساساً با هدف تولید آثار انقلابی بوده‌ و سردمدار هنرمندان و سینماگران برای مقابله به مثل در برابر اهانت دشمنان به اسلام شناخته می‌شود. بنابراین وظیفه خطیری بر عهده این نهاد است.

شاه‌حسینی تصریح کرد: یک دست به تنهایی صدایی ندارد. تلاش فردی هنرمندان برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی بی‌فایده بوده و این انفعال در برابر حجم وسیعی از بدخواهی‌های دشمنان کافی نیست. تلاش همه ما زمانی به نتیجه می‌رسد که همه انرژی‌ها مدیریت شده و خشم نسبت اهانت‌ها به یک مسیر درست هدایت شود. تک تک هنرمندان از بی‌احترامی به ارزش‌های اعتقادی خشمگین هستند، اما متأسفانه نهادی برای کنترل و هدایت مؤثر آن وجود ندارد.

این کارگردان سینما ضمن تأکید بر توانایی سینماگران در خلق آثار ارزشی خاطرنشان کرد: سینمای ما نیازمند مهندسی و طرحی فرهنگی است تا با یک برنامه اصولی، رویکردی مناسب در این عرصه ظهور کند. هنرمند دغدغه‌مند کم نیست. نویسندگان همیشه دست به قلم هستند تا آثاری درخور اعتقادات مسلمانان خلق و مخاطب را به واکنش در برابر توهینات وادار کنند.

شاه‌حسینی در پایان گفت: با حرف و شعار اتفاقی رخ نمی‌دهد و مسئولان باید وارد عمل شوند. بارها جلسات زیادی برگزار شده اما خبری از سفارش اثر و حمایت از طرح‌های انقلابی نیست و به همین دلیل در این زمینه دستمان خالی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • spsuzepemj ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?