۱۴۰۲.۰۳.۰۵

سیداحسان باقری، مدیرخانه عکاسان ایران درباره نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» که دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد، گفت: نمایشگاه «آن پنج نفر» روایتی از پنج عکاس جوان در دورن انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس وجنگ بوسنی است. این عکس‌ها دفاع و مقاومت ملت ایران را به نمایش می‌گذارد که توسط شهید محسن چوبدار، شهید ابراهیم اصغرزاده، مرحوم قربان خلیلی، مرحومه مریم کاظم زاده و بهرام محمدی فرد عکاسی شده‌اند.


ویژگی‌های و دلیل انتخاب عکاسان
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، باقری توضیح داد: انتخاب این «پنج نفر» از این جهت است که همه آن‌ها مولف بودند و درنوع خودشان تاثیرگذار. البته این انتخاب دلیل دیگری نیز داشت. به بهانه رونمایی از کتاب آقای بهرام محمدی فرد که این کتاب شامل عکس‌هایی است که در دوران دفاع مقدس گرفته شده و نیز به بهانه سالگرد رحلت مرحومه مریم کاظم زاده، این پنج عکاس انتخاب شدند.
روایت عکس‌ها
مدیرخانه عکاسان ایران ادامه داد: این کار یک نمایشگاه تالیفی جدید است که در آن نگاهی به مفهوم مقاومت بدون درنظر گرفتن مرزهای جغرافیایی دارد؛ مقاومتی برگرفته از انقلاب اسلامی و عشق به امام خمینی (ره). همان طور که گفتم این عکس‌ها از انقلاب شروع می‌شود و در ادامه به جنگ و شهرهای دربرگیرنده جنگ می‌رسد و حتی جنگ بوسنی را در بر می‌گیرد. عکس‌ها از افراد مختلف در فضاهای مختلف و در سال‌های مختلف گرفته شده است.
در این نمایشگاه نگاه جدیدی گردآوری شده و فارغ از اینکه کدام جبهه و کدام سنگر به لحاظ مکانی و زمانی موضوع عکس است، محور مقاومتی که در انقلاب اسلامی شکل گرفته است را می‌توانیم در این نمایشگاه ببینیم. در این نمایشگاه ۱۰۰ عکس به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha